WiadomośćJak zostać mieszkańcem gminy Dobra
(Kategoria: Gmina Dobra Szczecińska - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez przemek
czwartek, 23 stycznia 2014 r., godz. 15:16

Jak zostać mieszkańcem gminy Dobra. Zmieniamy meldunek, dowód osobisty i prawo jazdy
Co zrobić, żeby zostać pełnoprawnym mieszkańcem gminy Dobra? Podpowiemy, jak załatwić meldunek w gminie, uaktualnić prawo jazdy i pozyskać nowe tablice rejestracyjne zaczynające się od liter ZPL.



Gmina Dobra z dnia na dzień się rozrasta, a co za tym idzie przybywa mieszkańców. Wiele osób zapewne będzie musiało postarać się o nowy meldunek. Podpowiadamy gdzie, jak i za ile zmienisz wszystkie dokumenty.

Zacznijmy od wymeldowania się z miejsca pobytu stałego

Żeby uzyskać zaświadczenie o wymeldowaniu, należy mieć przy sobie odpowiednie dokumenty:
- dowód osobisty,
- osoba małoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Opłaty: brak
Termin załatwienia sprawy: od ręki

Sprawy meldunkowe załatwimy w Wołczkowie Wydział ds. Obywatelskich i Ochrony Środowiska, ul. Lipowa 51 tel. +48 91 311 38 03, pokój nr 1
Godziny pracy: poniedziałek 8.00 -17.00, wtorek 8.00 - 15.00, środa - piątek 7.00 - 15.00

Kolejny krok - zameldowanie

1. Wypełniamy formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
2. Do wglądu:
- dowód osobisty,
- tytuł prawny do lokalu, np. decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, akt własności budynku mieszkalnego (wypis z księgi wieczystej, akt notarialny) lub w przypadku dziedziczenia dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku (oryginały dokumentów),
- potwierdzenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (gdy rodzice są rozwiedzeni lub mają różne miejsca pobytu stałego).

Do urzędu w Wołczkowie trzeba wybrać się osobiście.

Opłaty: brak
Termin załatwienia sprawy: od ręki

Reklamy Google:


Dowód osobisty

Formularz o wydanie nowego dowodu również składamy w Wołczkowie przy ul. Lipowej 51. Na miejscu wypełniamy wniosek, załączamy dwa aktualne zdjęcia. Jeżeli chcemy wyrobić dowód dziecku trzeba mieć ze sobą skrócony akt urodzenia.

Opłaty: brak
Termin załatwienia sprawy: miesiąc

Prawo jazdy, dowód i tablice rejestracyjne

Jeżeli posiadamy samochód, to trzeba pamiętać o wymianie prawa jazdy oraz dowodu i tablic rejestracyjnych. Wszystkie sprawy te załatwimy w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg w Kołbaskowie. Budynek Urzędu Gminy w Kołbaskowie (parter, pok. nr 1). Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu tj. w poniedziałki od godz. 9:00 do godz. 16:00, a w pozostałe robocze dni tygodnia od godz. 8:00 do godz. 14:30. Kontakt telefoniczny: +48 91 311 95 22.

Wymiana prawa jazdy to koszt: 100,50 zł, a okres oczekiwania wynosi ok. 1,5 miesiąca. Dowód rejestracyjny i tablice kosztować nas będą 180,50 zł (opłata jest zróżnicowana - podana kwota dotyczy osób, które były mieszkańcami Szczecina. Nowe tablice otrzymamy w tym samym dniu.

Pamiętajmy o zabraniu:
- karty pojazdu,
- aktualnego dowodu rejestracyjnego,
- starych tablic rejestracyjnych.

Trzeba stawić się osobiście.
Wszelkich opłat w Kołbaskowie dokonamy wyłącznie gotówką.

Pamiętajmy jeszcze, że po zmianie meldunku zmienia się nam Urząd Skarbowy na:
Pierwszy Urząd Skarbowy w Szczecinie
ul. Drzymały 5, 70-217 Szczecin
Telefon: +48 91 81 30 500 (centrala)

Tekst i zdjęcia: Katarzyna Ciurzyńska




Źródło: Gmina Dobra 24 - Portal Mieszkańców > Dobra Szczecińska
( http://www.gminadobra24.pl/news.php?extend.838 )