WiadomośćZasady budżetu obywatelskiego w gminie Dobra
(Kategoria: Gmina Dobra Szczecińska - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez przemek
wtorek, 12 kwietnia 2016 r., godz. 08:27

Zasady budżetu obywatelskiego w gminie Dobra
Poznaliśmy podstawowe założenia budżetu obywatelskiego, który w gminie Dobra pojawi się w 2017 roku. Mieszkańcy do końca kwietnia mogą wyrazić swoją opinię na temat zasad zaproponowanych przez urząd gminy.



Zgodnie z przedstawionymi założeniami, mieszkańcy w ramach budżetu obywatelskiego będą mieli do wykorzystania 1 milion złotych. Kwota ta zostanie podzielona na projekty ogólnogminne i dotyczące poszczególnych miejscowości. Zgłoszone projekty inwestycyjne powinny obejmować działki stanowiące własność gminną.

W głosowaniu uczestniczyć będą mogli wszyscy mieszkańcy gminy, którzy ukończyli 16 rok życia. Głosować będzie można przez internet, jak i w tradycyjny sposób. W urzędzie gminy uruchomione zostanie stanowisko, w ramach którego pracownik pomagać będzie mieszkańcom przy wypełnieniu wniosku.

Terminy:
1) Zgłaszanie projektów do budżetu obywatelskiego do dnia 22.08.2016 r.
2) Ogłoszenie listy projektów do głosowania do dnia 29.08.2016 r.
3) Głosowanie na projekty minimum przez 14 dni, do dnia 12.09.2016 r.

Reklamy Google:


Urząd gminy zarekomendował również powstanie zespołu ds. budżetu obywatelskiego, w skład którego wejdzie maksymalnie 13 osób. Znajdą się w nim przedstawiciele urzędu (2 osoby), radni (4 osoby), przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na obszarze gminy (2 osoby) oraz mieszkańcy (5 osób).

Do zadań zespołu należeć będzie przygotowanie zasad funkcjonowania i wdrożenia budżetu obywatelskiego, w tym:
- procedury zgłaszania, weryfikacji i wyboru projektów przez mieszkańców;
- kryteria jakie powinny spełniać zgłaszane projekty;
- szczegółowy harmonogram budżetu obywatelskiego na rok 2017;
- analiza wniosków i uwag zebranych w ramach prowadzonych konsultacji społecznych.

Zespół zajmie się również opiniowaniem zgłaszanych projektów i ostateczną decyzją o dopuszczeniu do głosowania.

Ostateczne zasady i terminy budżetu zostaną ustalone po zakończeniu konsultacji społecznych przez ewentualnie powołany zespół ds. budżetu obywatelskiego lub na podstawie analizy wniosków zebranych w ramach konsultacji.

Propozycje i uwagi do przedstawionych założeń można zgłaszać do 30 kwietnia 2016 r. za pomocą poczty elektronicznej na adres: strategia©dobraszczecinska.pl lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy przy ulicy Szczecińskiej 16a w Dobrej. Będą one również dostępne u sołtysów.

Do pobrania:

Wniosek w sprawie zasad i założeń budżetu obywatelskiego w Gminie Dobra – wersja edytowalna

Wniosek w sprawie zasad i założeń budżetu obywatelskiego w Gminie Dobra – wersja PDF


Zobacz artykuły powiązane:

Budżet obywatelski w gminie Dobra

Budżet obywatelski gminy Dobra



Źródło: Gmina Dobra 24 - Portal Mieszkańców > Dobra Szczecińska
( http://www.gminadobra24.pl/news.php?extend.2552 )