Szczecin zrezygnuje z budowy tramwaju do Mierzyna? | |||
środa, 27 marca 2019 r., godz. 08:31 | Serwis szczecin.wyborcza.pl poinformował dzisiaj, że Urząd Miasta Szczecin rozważa rezygnację z budowy torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn. Ma to związek z brakiem pieniędzy w budżecie miasta. Podczas przetargu swoje oferty na budowę torowiska złożyło 6 firm. Najtańsza oferta (89,99 mln zł) przekraczała jednak zakładany budżet o ok. 25 mln złotych. Po otwarciu ofert Urząd Miasta Szczecin rozważał czy zwiększyć budżet na inwestycję i rozstrzygnąć przetarg, czy też ogłosić nowy. W środę, 27 marca serwis szczecin.wyborcza.pl poinformował jednak, że miasto rozważa rezygnację z inwestycji, która miała być dofinansowana z Unii Europejskiej. W rejestrze umów w Biuletynie Informacji Publicznej umieszczono informację o umowie z firmą Wyg International, która miałaby zaktualizować dokumentację aplikacyjną projektu "Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie", w związku z planowaną rezygnacją z zadania "Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn". Przeczytaj artykuł "Miasto rezygnuje z budowy tramwaju do Mierzyna..." Decyzja Urzędu Miasta Szczecin może mocno rozczarować mieszkańców osiedli przy ul. Hrubieszowskiej oraz Generała Maczka i Polskich Marynarzy, jak również mieszkańców Mierzyna. Po kilku latach zapewnień i przygotowań do inwestycji może się okazać, że budowa torowiska do granic Mierzyna, mimo dofinansowania z Unii Europejskiej, zostanie mocno odłożona w czasie lub też nie dojdzie nigdy do skutku. Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn miała obejmować przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowoprojektowanej pętli Mierzyn. W ramach prac przebudowana miała zostać północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace miały objąć również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn. Inwestycja miała być realizowana w latach 2019-2021. Szczecin otrzymał prawie 86 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na realizację trzech dużych projektów inwestycyjnych - jednym z nich była właśnie budowa torowiska do pętli tramwajowej Mierzyn. Fot.: www.drony.szczecin.pl Wizualizacje: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. Wizualizacje pętli tramwajowej Mierzyn: Miejsce na pętlę tramwajową przy CH Ster w Szczecinie - Google Street View: Instrukcja: w celu obracania widoku skorzystaj z kółka na panelu sterowania w lewym górnym rogu lub użyj strzałek w lewo i w prawo na klawiaturze. Jeśli chcesz przejść po ulicy, kliknij jedną z białych strzałek nałożonych na drogę lub użyj strzałek w górę i w dół na klawiaturze. Zobacz artykuły powiązane: | |||
|